Asiantuntijoiden haastattelut lasten ja nuorten hyvinvoinnista 👉

Pääkäyttäjän tukipalvelu

Wilma pääkäyttäjän tukipalvelu

lisää tehoa wilman käyttöön

Wilma-pääkäyttäjän tukipalvelu tuo tukea arjen haasteisiin

Wilman eri käyttömahdollisuuksia on olemassa paljon. Välillä pääkäyttäjän aika ei kuitenkaan riitä selvittämään kaikkia haasteita ja ottamaan toiminnallisuuksista kaikkea tehoa irti.

Pääkäyttäjän tukipalvelu tuo ratkaisun tilanteessa, jossa prosessien kehittäminen on jäänyt taka-alalle ja pääkäyttäjän aika kuluu tulipalojen sammuttamiseen sekä arjesta selviytymiseen.

Aikaa säästyy kun on vähemmän kokeiluja ja pääsee melko nopeasti toteutukseen.

- Rolf-Erik Mäkelä, Wilma-pääkäyttäjä, Kokkolan kaupunki

Tukipalvelu sisältää jatkuvan palvelun sekä tietokannan siivouksen projektiluonteisesti

Wilman pääkäyttäjän tuki on palvelu varhaiskasvatuksen, koulujen ja oppilaitosten pääkäyttäjille. Sen tavoite on tukea pääkäyttäjää järjestelmän käytön kehittämisessä, sekä uusien toimintojen käyttöönotoissa.

Jatkuvan palvelun lisäksi tietokanta siivotaan ja yhdenmukaistetaan projektiluonteisesti. Tavoitteena on yhdenmukaistaa palvelun käyttö Visman suosittelemien toimintamallien mukaiseksi.

Wilma pääkayttajan tukipalvelu

Jatkuva palvelu

Jatkuvaan palveluun sisältyvät kuukausittaiset yhteydenotot, joiden aikana käymme läpi esimerkiksi ylläpitotehtäviä ja muita pääkäyttäjän toivomia aiheita.

Jatkuva palvelu on saatavilla kahdessa eri paketissa: Hopea (5h/kk) ja Kulta (8h/kk). Jatkuva palvelu laskutetaan vuosittain etukäteen.

Tietokannan siivous

Pääkäyttäjän tukipalvelun tietokannan siivous toteutetaan projektiluonteisesti yhdessä sovittuna aikana. Se sisältää toimenpiteitä sekä Visman asiantuntijan, että asiakkaan toteuttamana. Tavoitteena on saada projekti vietyä läpi noin neljän kuukauden aikana. Priorisoimme sisältökohteet yhdessä, aina asiakkaan tarpeista lähtien ja käymme ne läpi Visman parhaiden käytäntöjen mukaisesti sovitun tuntimäärän puitteissa.

Tietokannan siivous laskutetaan kuukausittain toteutuneen tuntimäärän mukaan.

Esimerkkilistaus jatkuvan palvelun kehittämiskohteista:

Kohteita käydään läpi kuukausittain tuntimäärän puitteissa ja priorisoidaan toiveiden mukaan.

 HopeaKulta
Asiantuntijatyö5 h / kk8 h / kk
KenttäasettelutWilman mallitWilman mallit + räätälöinti
KäyttöoikeudetRyhmätasollaRyhmä- ja henkilötasolla
Wilma Akatemia -tunnukset1 kpl2 kpl
Lukuvuosikellomalli✔✔ + ylläpito yhteistyönä
Tulosteiden ja lomakkeiden ylläpito✔✔
OPSien ylläpito (Wilman/OPH:n mallit)✔✔
Tiedonsiirrolla päivitettävät rekisterit✔✔
KOSKI-määritykset kk-palaverien yhteydessä✔✔
Kurre – uuden lukuvuoden käynnistys✔✔
Lukuvuoden vaihto Primuksessa ✔
wilma logo vaalea

    Hittar du inte rätt Wilma?

    Du kan söka fram relevant Wilma genom att skriva in ortens eller läroanstaltens namn. T.ex.  Wilma-licensen för en lågstadieskola i Helsingfors ägs av Helsingfors stad.

    När du hittat rätt Wilma kan du gå vidare till inloggningen.

    Etkö löydä oikeaa Wilmaa?

    Voit hakea omaa Wilmaa paikkakunnan tai oppilaitoksen nimellä. Esimerkiksi Helsingin peruskoulun Wilma-lisenssin omistaa Helsingin kaupunki.
    Kun löydät oman Wilmasi, valitse siirry kirjautumiseen ja kirjaudu sisään.

    wilma logo vaalea