Kodin ja koulun välinen yhteistyö on hyvä aloittaa laatimalla viestintään yhteiset pelisäännöt. Kodeissa moni saattaa lukea Wilma-viestit ja tiedotteet esimerkiksi työmatkalla tai perhearjen kiireissä, joten sovelluksesta onkin hyvä tietää arkeen vaikuttavat perustoiminnot. Tietoturvallinen sovellus pitää sisällään kaikki olennaisimmat toiminnot.
Wilma-sovelluksella voit muun muassa:
Lisäksi huoltajat voivat sovelluksessa:
Ensimmäinen Wilman mobiilisovellus julkaistiin Windows-puhelimille vuonna 2013, ja vuodesta 2014 se on löytynyt ladattavaksi sovelluskaupoista IOS- ja Android-käyttäjille. Kehitämme sovellusta jatkuvasti sekä teknisen toimintavarmuuden, että toivottujen ominaisuuksien osalta.
Kesällä 2022 julkaisimme Wilma-sovellukseen uuden päivityksen, joka paransi sovelluksen teknistä perustaa ja suorituskykyä. Tekninen uudistus näkyy käyttäjille myös tulevassa kehityksessä, sillä uusia toivottuja ominaisuuksia pystytään jatkossa tuomaan sovellukseen entistä nopeammin ja helpommin, ja mahdollisiin korjaustarpeisiin voidaan reagoida ripeästi.
Kuulemme mielellämme palautetta juuri päivitetyn Wilma-sovelluksen käyttökokemuksista. Asiakkaidemme yhteyshenkilöt voivat antaa palautetta käyttäjiltä kuulemistaan haasteista tai lähettää tukipyynnön pääkäyttäjien tikettiportaalin kautta. Muut Wilma-sovelluksen käyttäjät taas voivat kertoa kehitystoiveita verkkosivujemme palautelomakkeen kautta.
Olemme huomioineet tulevassa mobiilikehityksessä sovellukseen paljon toivottuja ominaisuuksia. Tulevia ominaisuuksia ovat esimerkiksi:
Lisäksi roadmapilla oleva, koko Wilmaa koskeva viestintäuudistus tulee tulevaisuudessa näkymään myös mobiilissa.
Uuden päivityksen myötä myös yhtenäistimme eri käyttöliittymien sovelluksia, ja Android-versiossa ovat nyt käytettävissä esimerkiksi seuraavat Applen iOS-versiosta (iPhone) tutut ominaisuudet:
Wilman kehitysideat ovat lähtöisin koulujen ja käyttäjien tarpeista sekä palautteesta.
Olemme tunnistaneet kehitystarpeita esimerkiksi aiemmasta Wilman viestintäkyselystä. Lisäksi tuotekehityksemme seuraa sosiaalisen median kanavia ja keskustelee ohjelman pääkäyttäjien kanssa esimerkiksi Wilman asiakastapaamisissa. Moni Wilman kehittäjä on myös itse huoltaja, jolloin kehitysideoita syntyy sovelluksen henkilökohtaisesta käytöstä.
Sovelluksen kehityskohteet priorisoidaan tarkastelemalla uusien ominaisuuksien tuomaa lisäarvoa ja niiden toivottua määrää. Kriittiset korjaukset teemme aina niin nopeasti kuin mahdollista.